Khamis, 10 April 2014

3 Tahun menimba ilmu

pelik. selalunya 3 tahun dah grade dah diploma kan? ye, sebab aku lain, special sikit, hihihihi!
sebenarnya sebab PRA-DIPLOMA lah. program under Uitm. tak kisah lah.. bukan perkara ni yang aku nak cerita kan, walaupun aku sendiri je yang akan bukak blog aku, humm, dia macam diari masa kita selalu tulis kecik2 dulu. pernah sekali dalam hidup aku mendiarikan hidup aku tu pun masa darjah 6. macam2 lah aku tulis, sajak lah apa lah, tererkan? fuh! eh, berbalik kepada 5 semester yang aku dah lalui sebagai pelajar Uitm cawangan segamat.. tak pernah sangka akan masuk uitm, lepas je spm aku tak plan apa2, sebab result spm pun tak memberangsangkan, ini semua sebab aku malas lah ni! blame myself! apa pun Alhamdulillah still masuk Uitm. ALLAH ada perancangan yang baik untuk hambaNYA yang penuh dengan dosa alpa nista ni. jika jatuh, kembali lah kepada Penciptamu, DIA tahu segala isi hati mu. semester 5 adalah semester yang aku rasa sangat cepat berlalu, pantas, kerana dunia waktunya tak menunggu kita, semakin hampir dengan pengakhiran..mari bercerita tentang impian. dari kecik konon2 nak jadik doktor, angkasawan, itu cita2 aku, sebab aku ingat lagi arwah abah nak suruh aku jadik doktor tapi rancangan itu berlalu tidak mengikut Qada and qadar. perit sungguh bila nak mengenang kisah hidup yang lalu, ALLAH dan aku sahaja tahu. masuk pulak sekolah menengah cita2 pun berubah, aku ingin menjadi fashion designer and penyanyi (walaupun suara tak sedap), tapi cita2 nak jadik doktor aku genggam rapi. entah apa silap aku naik form 4, aku berubah jadik malas sampai form 5 spm aku kelaut china selatan. buang jauh2, spm bukan 100% penentu masuk U atau tak. sekolah menengah ambek sains tulen tapi kat Uitm aku ambek Banking-nampak beza tak? tak pernah belajar account, tapi bersyukur aku dapat belajar dua2 ilmu tu. sem ni sangat2 selalu lecturer tak masuk,, waittt, aku jugak ponteng kelas selalu, tak sedar diri nak salah kan lecturer pulak, booooo!! myself! apa2 pun aku dah lepas semua paper sem 5 ni, aku berharap dapat DL sem ni nak naik kan cgpa. aduhh! inshaALLAH.. emosi sangat2 tak stabil last2 nak habis paper, menangis kenapa pun aku tak tahu. aku jenis yang banyak sangat berangan benda yang probabiliti nak berlaku 10% je.. RUUDDDDYYYYYYY!! apocalypto cerita dia berlakon.. dia sangat2 bagus dan aku baca cerita hidup dia, aku menangis.. aku minat sangat dengan peribadi dia. dia positive dengan hidup dia walaupon dia tak pernah ada zaman kanak2 macam aku, dia start bekerja dari umur 10tahunn!!! Kerja construction,, boleh bayangkan tak? sedihh!! RUDY YOUNGBLOOD kata2 dia sangat membakar semangat aku yang hampir2 padam 2 hari lepas. Terima kasih Rudy, walaupun kau tak kenal aku, tapi aku kenal kau, aku doa suatu hari nanti aku dapat jumpa dia, amin. aku simpan kata2 dia-dalam hidup dia tak pernah ada perkataa, kalau, kenapa and macam2 lagi. sangat positive!! 
its's important ti step outside your ego and help somebody. just a little help can change a person's life forever-RUDY YOUNGBLOOD .. aku jenis ego tinggi, susah nak senyum, very negative!! thankss Rudy, I love YOU. banyak lagi kata2 dia yang aku simpan sebagai motivasi diri aku, i really2 hope we will meet someday if not in this world, we meet in hereafter, i pray for you. Rudyyyyyyy!!! i'm your fan and you are my aspiration.. why ask why?--RUDY. nak berjaya buat jelah, buat apa nak tanya2, percaya diri sendiri and semua nya aku berjalan lancar seperti kita nak. Rudy membuatkan aku percaya pada diri aku, percaya dengan ketentuan ILLAHI. aku pastikan aku capai cita2 aku yang tergendala sebelom umur mencecah 30tahun, aku berdoa aku capai kehendak aku. suatu hari nanti aku nak jadik macam Rudy, memberi aspirasi pada orang lain. kita akan berjumpa Rudy, i believe in myself that i will meet you. actually nak cakap pasal Rudy tapi dah bercampur aduk perasaan ni. Rudy-32tahun sekarang, 5 tahun akan datang aku bukan aku yang sekarang, aku bukan lemah pengecut, hidup tanpa capai cita2, tanpa meninggalkan kebaikan kepada agama bangsa dan negara. aku Berubah! RUDY YOUNGBLOOD-strong man with no fear.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan